Osteopaten behandler smerter i led, muskler og nervesystem.

Osteopati er en international anerkendt manuel behandlingsform grundlagt af den
amerikanske læge AT Still i midten af 1800 tallet. Behandlingsformen tager udgangspunkt i anatomi, fysiologi og neurologi.

Osteopater betragter og behandler kroppen som en helhed.

Med udgangspunkt i patientens sygehistorie igangsætter osteopaten en grundig undersøgelse. Dette omfatter blandt andet en række generelle biomekaniske test, som vil afdække eventuelle begrænsninger i kroppens naturlige funktionalitet. Osteopaten vil også foretage mere specifikke test relateret til netop dine symptomer/smerter.

Den indledende undersøgelse vil ofte være meget omfattende og lede til en præcis
diagnose og behandlingsstrategi. Osteopaten er uddannet i at behandle hele kroppen dvs. det muskoskeletalesystem (muskler, knogler og bindevæv), Det viscerale system (organer og bindevæv omkring), det neurologiske system (nervesystem) og det kraniosakrale system (primære nervesystem og hormonsystem).

Osteopaten benytter sig blandt andet af følgende behandlingsteknikker:

• Positional release therapy
  • Myofascial release therapy
  • Muskel-energi teknikker
  • HVLA (manipulationsteknik )

Osteopaten har et tæt samarbejde med de øvrige behandlere i klinikken og med andre professionelle behandlere. Hvis det skønnes, at patienten har behov for supplerende eller anden behandling, henviser osteopaten videre.

Læs mere om osteopati www.friishansenosteopati.dk og www.danskeosteopater.dk

Osteopati